Mysig fredagskväll och idag har vi varit på äventyr

Blommor och blad, Dagsutflykter, Familjen, Filmer, Mat / Permalink / 15
Calle och jag trotsade myggen igår i trädgården på kvällen och tände ljus för att hålla dem borta. Gick väl så där, men ändå skönt att kunna sitta ute en stund innan vi skulle fixa med maten.
 
Jag njöt av ett glas rött och Calle tog en whisky.
 
Vi fixade hemgjorda hamburgare som vi åt samtidigt som vi tittade på film.
 
Vi tittade på En och en halv dag på Netflix (bilden lånad därifrån) och den kan jag inte rekommendera till någon. Calle gick ifrån efter halva filmen och satte sig och läste istället medans jag såg klart den. Den var riktigt deprimerande.
 
Vi tittade även på A man called Otto på Viaplay och den var riktigt bra! Den höll riktigt hög klass och kunde jämställas med En man som heter Ove och jag tycker nog att den amerikanska varianten var snäppet bättre även om jag gillade Rolf Lassgård som Ove. Tom Hanks har en helt utmärkt rolltolkning av Otto! (Bilden är lånad från Viaplay)
 
Idag har Calle och jag varit på utflykt till Sörsjön och gått 5 km spåret.
 
Förutom en massa myggor så hittade vi grodor, lingon och blåbär.
 
Vi hade tagit med oss en rejäl matsäck som vi njöt av på en bänk strax efter att vi hade gått 3 km.
 
När vi kom tillbaka till parkeringen så satte vi oss nere vid badplatsen en stund.
 
Jag tog av mig strumpor och skor och traskade ut i vattnet upp till knäna och det var så skönt med det kalla vattnet efter promenaden. Calle valde dock att sitta kvar på bänken.
 
Nu önskar jag er alla en riktigt fin lördagskväll!
Kram 💖
#1 - - Linda :

Vad mysigt ni har haft det. Ha en bra lördagskväll. Massor av stora kramar till dig finaste vännen ❤️❤️❤️

Svar: Ja, vi hade det jättemysigt! Tack så mycket vännen och ha en riktigt fin tisdag!Massor av stora kramar tillbaka till dig finaste vännen ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#2 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Tom Hanks är en fantastisk skådespelare! Måste se den amerikanska versionen av boken :)

Svar: Visst är han! Jag kan verkligen rekommendera den! 😁🌺
Heléna Aldhagen

#3 - - sandra ledin:

Nej va häftigt!!! Den filmen såg jag på igår också jag håller med. Den va bra deprimerande. Jag fick lite ont i magen utav dialogerna mellan kidnapparen och mamman. Så stakar ämnen. Usch!
En man som heter Ove är ju bara för bra. Jag gillar både sv och usa tolkningen. Men jag gillar boken mest.

Va fin natur ni hittat er till. Såg ut att va ett riktigt bra promenad stråk. Du är som jag som bara måste känna på vattnet med fötterna hehehe. Jag gör så vid vare vatten plats jag kommer till. Fast inte vintertid.

Ha en fortsatt bra helg!!!

Svar: Jag tycker dock att Fares Fares har utvecklats som skådespelare och han gjorde en bra tolkning av den trötta polisen, men annars så var filmen mest tragisk och ledsam. Filmens handling är ju ett väldigt känsligt ämne när en pappa vill få träffa sin dotter och vartefter filmen går, så får man ju se fler sidor som ligger bakom att det blev som det blev mellan föräldrarna. Väldigt tung film hur som helst.Jag har faktiskt inte läst boken, men sett båda filmerna. Jag tycker att den amerikanska tolkningen av boken var bäst. Tom Hanks visar en annan sida av butterheten när man får återblickarna i filmen och förstår hur mycket han verkligen älskade sin fru och hur stort tomrummet blev efter henne.
Jag var ofta ute vid Sörsjön och badade med mina morföräldrar när jag var liten, men just promenadstråken har jag bara traskat runt i med Calle. Tror inte att de fanns utmarkerade när jag växte upp.
Tack fina du och ha en riktigt fin tisdag!
Kramar ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#4 - - Thessresaa :

Vilken mysig utflykt . Vi såg Otto-filmen idag och jag gillar den nästan bättre än den svenska.
Ha en fortsatt fin helg. Kram

Svar: Ja, vi hade jättemysigt på utflykten. Jag gillar också den amerikanska bättre! Jag tycker att Tom hans fick fram den lite mer känsliga sidan av Otto när man fick återblickarna från hans tid med sin fru innan hon gick bort. Det blev inte bara en butter gubbe utan fler dimensioner av varför han var som han var.Tack så mycket och jag hoppas du får en riktigt fin tisdag!
Kramar ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#5 - - Emma Ek:

Åh vilken härlig utflykt i solen! 🌞 Jag funderar på att trotsa myggen här i Uppsala jag med och ge mig ut en sväng 😅
Ha en fin söndag!
Kram


Svar: Ja, vi hade supermysigt! Hoppas du också kom ut en sväng 😁Tack så mycket och ha en riktigt fin tisdag!
Kramar ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#6 - - Pauline:

låter härligt! hoppas du har en bra söndag :)

Svar: Vi hade supermysigt! Tack så mycket fina du och jag hoppas du får en riktigt fin tisdag! Kramar ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#7 - - Ajli:

Vilken toppenhärlig utflykt!! Strååååålaaaaandeeee!

Svar: Ja, den var helt underbar - trots alla envisa myggor 😁 Kramar ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#8 - - Ditte:

Verkligen en trevlig lördag med en del gott och blandat. Filmen ”En man som heter Otto” gillade jag också. Såg den för ett bra tag sedan på en biograf helt nära.En bio modell äldre som jag gärna besöker.
En tur ut i naturen ger så mycket och skönt med ett fotbad.
Önskar en fin söndag.
Det är omöjlig för mig att kommentera via datorn men med mobilen går det. Blogg.se är verkligen inte lättsamm- och det är hos många det krånglar.En får kryssa i en massa suddiga bilder och även om det är rätt så får en göra om det.
Tittar in hos dig varje dag men att kommentera från telefonen är plottrigt för mig.
Har testat både Safari och Firefox och det fungerar inte. Får inga svar från Blogg.se
Önskar en fin söndag.
Kram

Svar: Ja, vi hade en helt underbar lördag 😍 Visst är det mysigt att gå på bio på en riktig gammal hederlig biograf! Vi har inte kvar någon här alls längre tyvärr. Filmstaden konkurrerade ut dem.Så glad jag blir över att du fortsätter att titta in till mig trots att Blogg.se bråkar så mycket! Jag blir lika glad varje gång jag ser en kommentar från dig!
Tack så mycket och jag önskar dig en riktigt fin och solig tisdag!
Varm kram ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#9 - - Kristine:

Været var vel ikke så aller verst, heller :)

Man kan få øye på mye når man går tur - enten man vender blikket ned eller opp ;)

Ønsker deg og dine en fortsatt fin søndag, klem klem ^^

Svar: Det var jättehärligt att komma iväg på en utflykt och det fanns verkligen mycket att se 😍Tack så mycket och jag önskar dig och de dina en riktigt fin tisdag!
Kram kram ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#10 - - Alice:

Åh, Sörsjön, det är ju så trevligt! Där badade jag ofta som liten och mamma och pappa hade sin bröllopsfest där i en festlokal på campingen, haha. ^^ Vad synd att En dag och en halv inte var bra! Jag funderade på att se den, nog för att den verkade väldigt mörk, men den verkade ändå bra. Vi får väl se om jag ger den en chans ändå! Kram! <3

Svar: Visst är det fint ute vid Sörsjön! Jag badade också där när jag var liten tillsammans med mina morföräldrar.Filmen var rätt tung och seg, men Fares Fares har utvecklats rejält sedan Jalla Jalla och gör en bra skådespelarinsats som en sliten polis som hamnar mitt i en relationskonflikt som leder till kidnappning. Filmen är dock alldeles för seg för att jag ska kunna rekommendera den. Viktigt tema dock i filmen. Hoppas du får en fin tisdag! Kramar ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#11 - - Jasmine:

Så mysiga stunder ni har tillsammans! Härligt med aktiv utflykt med tillhörande fika.

(Sent) Svar: Stort tack för din fina kommentar.

Kram

Svar: Ja, vi försöker fylla på med positiva saker så fort vi får möjlighet 😍Kramar ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#12 - - Angelica:

Att fika ute i naturen är så himla härligt, det smakar alltid bättre och har man dessutom gått långt så är det skönt att få slå sig ner och bara njuta en stund :)

Svar: Visst är det! Jag älskar att äta medhavd matsäck ute i skogen! Kram ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#13 - - Enna:

Mysigt att få sitta ute och njuta :)

Svar: Visst är det! Kram ❤️
Heléna Aldhagen

#14 - - petra:

Jaga hade badat om jag var i dina kläder haha ser så sjukt härligt ut, Bra då är inte den första filmen ngt för mig,otto ville jag se den tror jag på haha, Du får ha en härlig måndag kväll o hoppas allt e bra med dig kram

Svar: Det var faktiskt så pass varmt i vattnet att jag hade kunnat bada helt om jag hade haft badkläder med mig 😍A man called Otto är riktigt bra och sevärd! Tack så mycket fina du och hoppas du får en jättefin tisdag! Jag är fortfarande väldigt trött, men hoppas det ger med sig snart. Det verkar ju inte som att det går att vila sig pigg från det här eländet. Stor kram ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#15 - - Tess:

Men så mysigt ni verka ha haft de min fina vän ❤️❤️ A man called Otto äääär så jävla bra och så fin :) Och hamburgaren ser ju sååå god ut. Kram min fina vän ❤️❤️

Svar: Vi hade jättemysigt! Ja, filmen var riktigt bra! Kram tillbaka fina du ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

Till top