Lugn torsdag

Familjen, Katterna, Mat, Promenad / Permalink / 5
Imorse pallrade jag mig äntligen iväg till vårdcentralen för att ta de kompletterande proverna som min läkare beställde när jag träffade henne i förrgår.
 
Skönt med solsken under promenaden!
 
Det gick snabbt och smidigt att anmäla mig i receptionen och åka hissen upp till labbet och där var det bara en person före mig i kö så provtagningen var snabbt avklarad. Supersociala Heléna hann att få ur kvinnan inne på labbet att hon var fembarnsmamma, tre barn med första karln och sedan två till med nästa. Hon var fyrtioett år. Jag kanske skulle satsa på en karriär som hemlig agent eftersom jag tydligen alltid får människor att öppna sig för mig 😂😂😂 Hur som helst så var det en riktigt trevlig kvinna och bra på sitt jobb för jag har inget stort blåmärke efter provtagningen vilket jag får lite titt som tätt när de sticker i mig.
 
Jag var på gott humör när jag lämnade vårdcentralen och tog vägen förbi Ica Strömmen för att fylla på glassförrådet här hemma.
 
Signe låg på balkongen och slappade när jag kom hem och Selma hade lagt sig högst upp i klösträdet.
 
Jag fixade i ordning lunch till mig och Mattias och efter att vi hade ätit tog jag en promenad bort till Johan och sedan har han och jag tagit en runda på stan och kikat lite i några butiker.
 
När vi tröttnade på butikerna nere i stan så promenerade vi till Sukiaki som är en japansk restaurang uppe vid Norr tull. Vi beställde en varsin yakiniku som vi tog med oss hem hit.
 
Johan och jag har haft våra månadsdejter i flera år. Idag spelade vi både skitgubbe och UNO efter att vi hade ätit. Johan var lite trött efter jobbet så han stannade inte så länge, men det är alltid lika mysigt att få rå om mina barn ett i taget  - även om jag givetvis uppskattar att träffa alla fyra barn på en gång.
 
Kvällen har varit lugn. Jag lade några till bitar på pusslet, men hade inte rätta känslan för det idag så jag ringde min fina kollega och vän Anna och pratade bort en timme med henne. Nu har jag precis läst igenom programmet för Kulturnatten som är från och med imorgon till och med söndag. Jag har hittat några saker i programmet som jag vill prioritera. Vet ju aldrig hur länge jag orkar med att vara bland så mycket folk.
 
Hoppas ni alla får en fin fortsättning på kvällen! Kram 💖
#1 - - Emma Ek:

Åh vad spännande med Kulturnatt! 💖
Det låter vettigt att välja ut några saker som ni helst vill göra, man kan ju bli alldeles vettvillig av allt folk på sådana där tillställningar...
Hoppas det blir skoj, och ha en fin helg!
kram!

Svar: Ja, det ska bli jätteroligt! Har hittat några saker i programmet som jag vill göra.Tack så mycket fina du och ha en riktigt fin helg du också!
Kramar 🤗❤️❤️❤️
Heléna

#2 - - Anna:

Vad skönt att det gick bra med provtagningen, och vad söta katterna är! Önskar dig en fin Fredag! Stor kram ❤️❤️❤️

Svar: Tack! Ja, det är verkligen skönt när det går snabbt och smidigt. Tycker det är så jobbigt att sitta och vänta.Tack så mycket fina du och jag önskar dig detsamma!
Stor kram tillbaka vännen 🤗❤️❤️❤️
Heléna

#3 - - Lisa :

Vad skönt att provtagningen gick bra. Dom har alltid svårt att hitta mina ådror så dom brukar få sticka flera gånger. Inte så kul men jag börjar bli van :)
Härliga bilder på dina söta kissar <3
Vad spännande det låter med kulturnatt. Hoppas du kan stanna ett tag utan att bli trött <3
Ha det fint kära vän kram <3

Svar: Det var jätteskönt att provtagningen gick bra. Så tråkigt att de har svårt att ta prover på dig. Antar att du ser helt blåslagen ut på armarna då efter att du har lämnat blodprov.Tack! Mina små söta kissar som älskar att ligga och slappa 😻😻
Det brukar finnas rätt mycket att se och göra under kulturnatten, men jag har valt ut tre saker som jag vill prioritera så får jag se hur långt orken räcker sedan.
Tack fina du och ha det riktigt fin du också min kära vän! Kram 🤗❤️❤️❤️
Heléna

#4 - - Pauline:

vad härligt! trevlig helg :) <3

Svar: Tack så mycket fina du och jag önskar dig detsamma! Kramar 🤗❤️❤️❤️
Heléna

#5 - - sandra ledin:

Skönt att provtagningen gick snabbt. Haha 😂 ja kanske du ska satsa på att bli spion. Att få folk man inte känner att prata är en konst form 😉

Så mysigt att ha vecko träffar med barnen. Det hoppas jag mina också vill när de blivit äldre.

Jätte kram 🤗 🌺♥️

Svar: Ja, jag ogillar att sitta och vänta. Blir mer stressad av det än när de sticker i mig 😁Det är verkligen mysigt att få träffa barnen på tu man hand så de får känna att man har fullt fokus på dem när man umgås.
En stor jättekram tillbaka vännen 🩷🩷🩷
Heléna

Till top