Ja då är helgen snart slut

Blommor och blad, Familjen, Katterna, Mat, Serier, Spel / Permalink / 6
Igår kväll åkte Calle och jag till Sukiyaki och köpte med oss en varsin Bento låda.
 
Den bestod av fem sushi bitar med tillbehör.
 
Det var även två spett med kyckling och sedan yakiniku. Till det var det ris och sallad.
 
Maten var jättegod och jag njöt av rosé till maten och Calle valde öl istället. Vi hade en mysig hemmakväll och tittade på Doobidoo först och sedan McDonald & Dodds på tv.
 
Imorse tog vi sovmorgon och njöt sedan av långfrukost och lyssnade på Söndags Morgan på radion.
 
För ett tag sedan så köpte Calle ett kinaschack. Det var flera år sedan någon av oss spelade det så det var riktigt roligt. Jag älskade att spela kinaschack med min morfar när jag var liten, så jag kände mig lite nostalgisk när vi spelade idag.
 
Vi har även spelat memory med Minions kort. Alltid bra att träna upp hjärncellerna 😁
 
Vi avrundade sedan spelandet med några omgångar med Domino.
 
Under tiden som vi spelade så tog vi lite kaffe och morotskaka och den var riktigt god! Vi köpte dem på City Gross när vi handlade i fredags och vi kommer definitivt köpa fler i framtiden 😍
 
 
Under eftermiddagen har vi varit ute i trädgården och gått igenom vad vi ska göra där innan vintern. Vi skrev upp det på en lista som vi kan pricka av vartefter. Eller rättare sagt så var det Calle som skrev 😊 Vi började att bocka av några saker redan idag. Äppelträdet som vi planterade för några år sedan fick sig en beskärning idag. Jag pekade och Calle tog sekatören/grensaxen/sågen och friserade varefter jag pekade.
 
Rosentryn fick sig också en frisering för den hade skjutit iväg en massa vattenskott.
 
Mitt bidrag var att ta hand om frökapslarna på den svarta stockrosen och på malvorna och samla upp fröna i kuvert. Tanken är att plantera fröna nu i höst så de kommer upp nästa vår/sommar. Det enklaste sättet att föröka dem är ju att bara skaka ner fröna i jorden, men vi har tänkt att sätta frön på andra ställen i trädgården och därför har jag tagit hand om fröna idag.
 
När vi var klara i trädgården skjutsade Calle hem mig. Signe och Selma blev glada när jag kom hem. Jag har myst med dem nu under kvällen.
 
Mina hibiskusar 🌺 fortsätter att leverera stora blommor varenda dag - de trivs verkligen ute på balkongen!
 
Jag hoppas ni alla har haft en riktigt härlig helg! Jag har haft det jättebra och känner att jag har fått samla lite ny kraft. Tyvärr så ömmar fortfarande höger höft och ländryggen, men jag har tid för besök hos min läkare på tisdag så jag ska be henne att se om hon kan klura ut vad det är som jäklas med mig.
 
Ta hand om er! Kram 💖
#1 - - Lisa :

Vilken mysig helg du har haft. :)
Kinaschack har jag inte spelat på en herrans massa år.
Ja det måste vara typ 40 år.
När jag var yngre spelade jag alltid det med mina syskon och min mamma. Älskade att spela kinaschack :)
Vet inte om barn och ungdomar spelar det så mycket nu för tiden.
Morotskakan ser verkligen fin och god ut.
Morotskaka är verkligen gott. :)
Vi har också varit ute i helgen och njutit av vädret och fixat i trädgården inför hösten.
Ha en fin vecka kram fina du <3

Svar: Ja, vi har haft det riktigt mysigt i helgen 🥰Tror att kinaschack tillhör de spelen som inte är lika vanliga längre, men nu när vi har köpt ett nytt så kommer vi att fortsätta att spela det - riktigt roligt 😊
Jag älskar morotskaka och den här var riktigt saftig och god 😍
Så härligt att ni också har varit ute och fixat i trädgården under helgen.
Tack så mycket fina du och jag önskar dig detsamma! Kramar 🤗❤️❤️❤️
Heléna

#2 - - Alice:

Så kul att spela så mycket spel! Kinaschack var riktigt längesen som jag spelade, det är roligt! Hoppas du får hjälp med din höft och ländrygg imorgon hos läkaren. Kram! <3

Svar: Jag älskar att spela spel och det blev lite nostalgiskt att spela kinaschack som jag spelade med morfar när jag var liten 🥰Tack fina du! Jag hoppas att läkarbesöket ska gå bra. Kramar 🤗❤️❤️
Heléna

#3 - - sandra ledin:

Härligt att maten smakade bra och va kul med kinaschack. Det är ett spel som hamnat i blindo tror jag. Det är jätte kul att spela och lagom svårt. Va söta Uno kort. Jag älskar minionerna 🤭

Va duktig ni är som fixar och rustar i trädgården. Sådant är kul. Önskar att jag hade en trädgård att påta i. Men det får bli i framtiden 😊
Hoppas det blir bra med fröna.

Vilket härligt avslut på dagen med kattgos ☺️

🤗 🌺 💜

Svar: Ja maten var jättegod och det var så roligt att spela kinaschack igen efter alla år! Jag älskar också minionerna - supersöta!Ja, det är härligt att pyssla i trädgården - så avkopplande och så tacksamt när man ser hur fint det blir. Tack! Jag hoppas att de ska gro allihop för då kommer vi att få ett hav av blommor 😍 Det är verkligen ett perfekt avslut på dagen med kattgos 😻😻
Hoppas du har fått en riktigt fin start på veckan fina du! Stor kram vännen 🤗❤️❤️
Heléna

#4 - - Pauline:

vad härligt gott och mysigt :)

Svar: Ja - helt perfekt helt enkelt 😍🥰💖 Kramar 🤗❤️❤️
Heléna

#5 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Åh, kinaschack har man spelat mycket i sina dar!! :) Brädspel är verkligen något socialt som försvunnit från vardagen!


Sv: Det ska bli spännande att läsa boken. En film ger aldrig samma känsla, och egentligen ska man alltid läsa boken först!

Svar: Visst är det roligt med kinaschack! Vi spelade nästan alltid brädspel under min uppväxt och ofta hemma hos mina morföräldrar. Jag hoppas att det kommer att komma tillbaka lite mer för det är ändå något visst att sitta tillsammans runt ett bord och spela istället för vid en dator med headset på huvudet.
Jag håller absolut med dig om att man helst ska läsa boken först! Det är oftast svårt att få med samma känsla i en film. Hoppas du kommer att njuta av boken! 🤗
Heléna

#6 - - Jasmine:

Vad mysigt att spela sällskapsspel och fika!

(Sent) Svar: Tack för dina omtänksamma ord. Lillen vill fortfarande inte gå till förskolan. Mina symptom på reumatismen varierar.

Kram

Svar: Ja, riktigt mysigt! Hoppas du får en fin helg!Kram 🤗❤️❤️❤️
Heléna

Till top