Fick en superbra födelsedagspresent i förskott idag 🥳🎉

Blommor och blad, Familjen, Katterna, Sprängningen / Permalink / 5
Jag var så trött imorse så jag orkade inte masa mig iväg till vårdcentralen för att ta prover. Det får vänta tills imorgon helt enkelt.
 
Det blev en lugn förmiddag och jag passade på att svara på kommentarer här i bloggen och godkände dem. 

Lite kattmys har jag givetvis hunnit med också 😻😻
 
Eftermiddagen ägnades åt tvättstugan. Kanske inte världens roligaste sysselsättning, men alltid lika skönt när tvättkorgen är tom. Jag har bäddat rent i sängarna och hängt fram rena handdukar och det känns alltid så lyxigt att krypa ner i en renbäddad säng med manglade lakan 😍 Får väl erkänna att jag ger ifrån mig både ett och annat pust och stön när jag står där vid mangeln, men det är så värt det!
 
Idag är det två månader sedan vårt hus utsattes för explosionen och så här ser det ut vid entrén mot gatan. Visst - vi har fått ett entreparti, men det saknas vägg upptill så det blåser in rätt så rejält och dessutom så får vi inte använda entrén utan är hänvisade till utgången mot gården.
 
Hissen får vi ju åka i, men det är fortfarande en skiva som sitter för där det ska vara en glasruta.
 
I början av tvättpasset såg jag en liten grävare utanför entrén och blev hoppfull om att det skulle fixas till lite idag.
 
Jag hade tydligen en övertro på kapaciteten för längre än så här kom de inte idag... 
 
Nej, nu får jag låta bli att vara så kritisk. Det finns ju faktiskt positiva saker också! Till exempel att min fina Mattias hade köpt godis till mig efter att han hade varit och gymmat 😍
 
En till sak som var väldigt positiv idag var att Calle kom och hämtade mig efter att jag hade tvättat och tog med mig till Power så att jag kunde välja ut en födelsedagspresent i förskott 😍😍😍 Min Fitbit Charge 4 gick sönder igår och Calle hörde på mig hur ledsen jag var för det så nu har jag fått en Fitbit Charge 5 av honom 😍😍😍
 
Jag har laddat upp den och kopplat ihop den med min Fitbit app i mobilen så nu funkar allt som det ska igen. Jag är en lycklig Heléna nu 🥰🥰🥰
 
Jag ska ta och krypa ner i sängen hos Signe och Selma nu och fortsätta att läsa i boken jag började med igår. Den är riktigt bra!
 
Hoppas ni alla får en fin fortsättning på kvällen! Kram 💖
#1 - - sandra ledin:

Nej va gullig han är som köpte en sådan till dig 🤩 det är ju så på trist när saker pajar.

De kom inte långt där utanför porten men de startade iaf 😉 och i morgon gör de nog resten ska du se.

Så trist att det fortfarande finns märken från explosionen. Kan tänka mig att det känns lite inombords att se märkena. Men nu kan det inte va långt ifrån att de fixar vägen u trappen och glasrutan till hissen.

Ha en super fin kväll med boken 🤗♥️🌺

Svar: Calle är världens snällaste och mest omtänksamma man kan tänka sig! Ja, det är verkligen tråkigt när saker man använder dagligen går sönder - känner mig så handikappad då.Det hände inte särskilt mycket igår heller, men idag har de fört ett himla oväsen utanför, så jag hoppas på att det ska synas lite mer idag, så det inte bara låter som att de gör något... 😁
Det är lite svårt att släppa allt kring explosionen så länge man hela tiden blir påmind om den. Hoppas verkligen att det ska bli ordning på allt här snart.
Tack så mycket fina du! Hoppas du får en jättehärlig helg!
Kramar 🤗❤️❤️❤️
Heléna

#2 - - petra:

Men åh så segt det går men förstår det tar tid med renovering o allt men det tär ju att se detta varenda gång man ska hem eller ut,Hade säkert varit lättare om det var en vanlig upprustning av trapphuset men efter det som hände så förstår jag att det känns skit,Du kan inte bosätta dig hos calle tillsvidare eller att ni byter boende med varandra under denna tid :) Hoppas du känner dig piggare idag så du orkar med blodproverna, stor kram

Svar: Det är verkligen frustrerande att det går så långsamt framåt med renoveringen, men det är väl bara att gilla läget och låta det ta den tid det tar. Jag har ju katterna här och vill inte dra med dem hem till Calle och sedan ta med dem tillbaka hit igen. Blir stressigt för dem. Jag kom iväg igår och tog blodproverna och har redan fått svar på dem. Hoppas du får en jättefin helg vännen! Stor kram 🤗❤️❤️❤️
Heléna

#3 - - Alice:

Mysigt med kattmys, och så snällt att du fick en ny klocka i förskott! <3 Kram!

Svar: Ja, det är verkligen en lisa för själen med kattmys 😻😻 Calle är väldens bästa och jag är otroligt glad och tacksam över mitt nya aktivitetsarmband 😍 Kramar 🤗❤️❤️❤️
Heléna

#4 - - Pauline:

vilken bra present :)

Svar: Ja, superbra! Calle tyckte också att det var smidigt att veta att han kunde ge mig något som jag verkligen ville ha och skulle uppskatta 😍 Kramar 🤗❤️❤️❤️
Heléna

#5 - - Tess:

Åhh vilka vackra blommor min fina vän ❤️❤️❤️ Åhh en Fitbit Charge 5, gud så snällt av han ju :) ❤️❤️❤️❤️ Men du förtjänar det absolut bästa min fina vän :) Glöm aldrig det. Stor varm jätte kram ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: Tack så mycket fina du! Jag är jätteglad över min tidiga födelsedagspresent - helt perfekt 😍Stor varm jättekram tillbaka fina du ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Heléna

Till top