Kanelbullens dag

Allmänt, Mat, Sprängningen / Permalink / 12
Idag har tvättstugan stått på dagordningen, men det är ju Kanelbullens dag idag, så mellan tvättarna promenerade jag bort till Ica Strömmen och köpte bullar till mig och Mattias. Passade även på att hämta två paket som jag och Mattias hade beställt.
 
Det har inte hänt ett dugg här utanför idag. De blev väl så trötta av att de jobbade i regnet igår så de tog en vilodag idag - eller jag kanske har missat att Kanelbullens dag är helgdag så de är lediga 🧐
 
Vi fick information om cykelrensning på gården och i cykelrummet igår, så idag har jag märkt upp våra cyklar.
 
Det ena paketet jag hämtade ut på Ica förut var min beställning från Apotea. Passade på att köpa en ny reflex när jag beställde den här gången. Känns viktigt för mig att stötta cancerforskningen.
 
Jag smygstartade med en bulle innan Mattias kom hem för att få upp blodsockret lite innan jag skulle hämta upp tvätten i tvättstugan. 

Jag blev full i skratt när min Fitbit durrade till på handleden och berättade att jag hade simmat i 22 minuter 😂😂😂 Det måste varit så att jag simmade i svett i värmen när jag tog hand om tvätten nere i tvättstugan isåfall 😂😂😂
 
Nu ska jag ta och svara på lite kommentarer innan sängen, så jag önskar er alla en fin fortsättning på kvällen 🩷 Kram 🩷
#1 - - Kort:

Jag har ingen som helst koll på kanelbullensdag, mamma bakade jämt bullar (100 bullar åt gången) så det fanns alltid kanelbullar hemma, vi fikade alltid när vi kom hem från skolan.. När mamma dog så tror jag inte jag ätit en enda kanelbulle efter det.. Tänker min dotter får bjuda mig på det då hon fått vår hushållsassistent.. Men eftersom dagens barn inte kan läsa skrivstil får jag nog översätta mammas recept till henne då hon fick den boken när mammma dog.. Låter som en bra dag för dig vännen, kram 💖

Svar: Min mormor bakade också alltid bullar och de var så himla goda. Ja, det är inte många av dagens ungdomar som kan läsa skrivstil. Jag har min mormors pärm med alla hennes recept och de är också skrivna med skrivstil. Låter som en smart idé att låta dottern stå för bullbaket. Hoppas du får en riktigt fin helg kära vännen! Stor kram fina du 🤗🩷🩷🩷
Heléna

#2 - - Alice:

Haha, de där klockorna kan vara så roliga! Jag åt två kanelbullar igår, haha, en på praktiken och sen en på dansrepet på kvällen. ^^ Väldigt gott! Hoppas du får en fin torsdag! <3 Kram!

Svar: Härligt att du också fick äta bullar 😁 Ja, misstänker att det var mitt flaxande med armarna när jag höll på att ta ner tvätten från tvättlinorna som gjorde att min klocka trodde att jag simmade 😁 Tack så mycket fina du och jag önskar dig en riktigt fin helg! Kramar 🤗🩷🩷🩷
Heléna

#3 - - Casa Loda:

Funderat på att skaffa mig en sådan klocka, det är ju bra att man får lite extra motion 😂😂. Behöver nog också nya reflexer, nu när mörkret är här.
Hoppas du får en fin dag 🤗😍

Svar: Jag gillar verkligen mitt aktivitetsarmband även att det ibland snurrar till det och tror att jag simmar när jag tar ner tvätten från tvättlinorna i tvättstugan 😁 Det är verkligen bra att ha på sig reflexer nu i mörkret - en billig livförsäkring 🩷Tack så mycket och detsamma önskar jag dig! Kramar 🤗😍🩷🩷🩷
Heléna

#4 - - Lillan Kind :

Jag måste vara den enda i Sverige som har missat kanelbullens dag :D Men gott såg det ut. Ja man kan behöva lite energipåfyllning när man tvättar. Iallafall om man ligger i så pass att ens Fitbit tror att man har simmat :D
Jag önskar dig en fin fortsättning på dagen! Kram!

Svar: Nej, det är nog många fler som inte har kommit ihåg det 😁Tack så mycket och jag önskar dig en riktigt fin helg!
Kram 🤗🩷🩷🩷
Heléna

#5 - - Lisa :

Jag missade totalt att det var kanelbullens dag så det blev ingen bulle för mig igår. :)
Får köpa en idag istället :)
Kanelbulle och mjölk är så himla gott :)
Håller med dig om att det är viktigt att stödja cancerforskningen.
Det är en hemsk sjukdom och jag kan inte förstå att dom inte kommit på ett botemedel vid det här laget.
Ha det fint kära du kram <3

Svar: Jag tycker att man kan äta bullar alla dagar 😁Visst är det ledsamt att de inte har kommit längre med cancerforskningen än de har gjort. Visst kan de rädda många liv tack vare den forskning som redan har gjorts, men det är alldeles för många som inte går att rädda.
Tack så mycket kära du och jag önskar dig detsamma! Kram 🤗🩷🩷🩷
Heléna

#6 - - sandra ledin:

Hahahha vilken lustig klocka du har 🤣 men får hoppas att simturen var bra 😊

I år glömde jag inte bort att det va kanelbullens dag. Så vi åt bulle vi också. Det är ju för gott ibland.

Nej jag tror inte att det va röd dag igår. De va nog de som hade fått en ledig dag eller jobbade på annat håll tyvärr. Hoppas det är mer fart i byggandet idag.

Ha en super fin torsdag!! 🤗♥️🌺

Svar: Japp - jag hade en härlig simtur i tvättstugan 😁Härligt att ni också åt bulle 😍
De är fortfarande inte klara här utanför, men idag har de i alla fall varit på plats.
Tack så mycket fina du och jag önskar dig en riktigt fin och mysig helg! Kramar 🤗🩷🩷🩷
Heléna

#7 - - Blondina:

Kanelbullar är bara så gott lr hur min fina vän 💖💖 :) Ja de är bra att märka sina cyklar, lätt att de liksom kommer bort annars. Kraaam min fina vän 💖💖

Svar: Visst är det gott med kanelbullar, men egentligen är pistagebullar mina favoriter 😍 Vi har märkt upp cyklarna för att hyresvärden ska rensa bort cyklar som ingen använder. De cyklar som inte har märkts upp under nästa vecka tar de bort.Kraaam tillbaka fina vännen 🤗🩷🩷🩷
Heléna

#8 - - Netti Starby:

Vad gott med kanelbullar och jag hoppade över det i år. Men ska kanske äta det med sonen på fredag. Haha ja tänk om byggarbetarna fick ta ledigt för att sitta hemma och äta kanelbullar. Kramis <3

Svar: Hoppas du får en riktigt fin helg och att det blir kanelbullar för dig och sonen idag istället! Kramar 🤗🩷🩷🩷
Heléna

#9 - - Emma :

Hahah så bra att den registrerade 'simningen' bra jobbat!😂
Alltså jag missade helt att det var Kanelbullens dag, jag som älskar kanelbullar!! Det måste jag ta igen i helgen, haha.
Hoppas du får en fin kväll, kram!

Svar: Eller hur! 😂😂😂Hoppas du får njuta av massor av goda bullar under helgen och flera mysiga skogsutflykter!
Njut av helgen och fånga hösten på bild! Kramar 🤗🩷🩷🩷
Heléna

#10 - - Ajli:

Hahahaha, smartklockor är för smarta för vårt bästa ibland ;D

Svar: Är villig att hålla med! Tror min klocka har bättre koll på mig än jag själv har i vissa fall, men jag tar det med ro 😁🩷Hoppas du får en riktigt fin helg! Kramar 🤗🩷🩷🩷
Heléna

#11 - - petra:

Simmat haha så roligt :) min klocka sa åt mig andas hela tiden så den åkte av:) gött med bullar här blev det ingen men jag tänker på bullar hela tiden haha, men såsegt av byggarna vad tusan händer? dåligt verkligen. Har du sett ngt mer på virgin river jag är på säsong 4 :) kram

Svar: Hahahahaaa... så jag simmar och andas inte då eller? 😂😂😂 Idag jobbar de på här utanför, men vet ärligt talat inte vad de sysslar med... ser ganska ostrukturerat ut... Japp - jag är inne i säsong 5 och har bara 2 avsnitt kvar och sedan får jag vänta i en evighet innan de släpper nästa säsong 😢😢😢 Tycker Virgin river är riktigt bra! Hoppas du får en fin helg vännen! Kramar 🤗🩷🩷🩷
Heléna

#12 - - Jasmine:

Trevlig läsning om din onsdag.
Önskar dig en fin fredag och kommande helg.

(Sent) Svar: Tack snälla för dina kommentarer, roligt att du gillade temat för oktober i min bullet journal. <3

Kram

Svar: Tack så mycket och jag önskar dig och familjen en riktigt fin och mysig helg!Kram 🤗🩷🩷🩷
Heléna

Till top