Road trip dag 5 och nu är det officiellt - jag ska bli mormor ❤️

Dagsutflykter, Familjen, Livet som mormor, Mat, Road trip / Permalink / 10
Vilken härlig utsikt vi hade från hotellrummet igår kväll. Så underbart att slippa regn!
 
Imorse njöt vi av ännu en god hotellfrukost och sedan packade vi ihop våra väskor och checkade ut från hotellet.
 
Vi packade in oss i bilen och tackade Borås för den här gången.
 
Vi körde raka vägen ner till Ullared och checkade in på nya hotellet och vi är väldigt nöjda med vårt rum.
 
Det blev rätt många timmar inne på Gekås och vi fick tag i många bra saker, så dagens shopping var lyckad!
 
När vi hade lämnat varuhuset och fått upp det vi hade handlat till hotellrummet gjorde vi oss redo för middag.
 
Vi hade bokat buffén på hotellet för att göra det smidigt för oss.
 
Det fanns olika alternativ att välja på både till förrätt och varmrätt och några ostar, bröd och druvor. Jag njöt av två olika varianter till förrätt, men varmrätterna föll mig inte alls i smaken så de förtjänade inte att bli förevigade. Calle var dock nöjd med varmrätterna, men smaken är som baken 😁 Vi blev mätta och det är ju det viktigaste.
 
När Malin och Carl var och hälsade på för ett par veckor sedan överraskade de mig med ett paket och i det låg den här fina boken! Jag fick veta att jag ska bli mormor 😍😍😍 Jag blev självklart så lycklig man bara kan bli och skulle helst velat berättat för hela världen det fantastiskt som väntar, men jag har väntat tills Malin och Carl själva har valt att göra det officiellt och idag hände det!
 
 Jag är världens lyckligaste och stoltaste blivande mormor! 🥰🥰🥰
 
Nu önskar jag er alla en fin fortsättning på kvällen och imorgon fortsätter vår road trip 🚙 Kram 💖
#1 - - Kort:

Grattis, grattis, grattis till det blivande föräldraparet och mormor 💖 En sådan FANTASTISK period i ens liv när barnbarnen kommer, tiden finns att fullständigt ägna sig åt dessa små juveler 💖 När jag jobbade så hade Mille och jag alltid mormorsdagar på torsdagar när jag slutade tidigare från skolan.. Jag upptäckte naturen igen genom hans ögon och frågor, när mitt andra barnbarn föddes bodde hon 6 mil bort (enkel resa) så hon var mest hos oss när jag hade lov från skolan, jag fick även en bok av henne som heter "boken om mig" har inte skrivit något än då jag tycker handstilen är förfärlig efter allt knattrande på datorer.. Har aldrig varit till Ullared, men har kompisar som gärna åker dit och storhandlar.. Fortsätt mys på er härliga roadtripp 💖 Ha en fin fredagskväll och lördag, kram 💖



Svar: Tusen tack fina du! Jag längtar verkligen efter att få bli mormor! Så mysigt med mormorsdagar! Jag själv tog ofta bussen hem till mina morföräldrar efter skolan istället för att gå hem. Tyckte det var så mysigt att få vara själv med dem. Mormor stekte alltid pannkakor till mig och så spelade jag kort med mormor och morfar. Jag vill ge mina barnbarn lika mycket kärlek som jag själv fick uppleva från mina morföräldrar som alltid tog sig tid för mig.Calle och jag prickar in ett besök på Ullared när vi antingen hyr stuga någonstans i närheten eller är ute på road trip. Känns för långt att bara åka dit för att shoppa. Nu var det nog två år sedan vi var senast. Den främsta anledningen till att jag vill dit är för att fylla på garderoben med nya bh:ar. Den modellen som jag trivs bäst med kostar runt 350 kr styck här hemma, men på Ullared kostar en motsvarande modell bara 100 kr. Dessutom köper jag min väggalmanacka för ca 50 kr på Ullared istället för runt 160 kr som bokhandeln här hemma vill ha. Vi fyndade massor av bra saker i år, både kläder, böcker och saker till hemmet. Tyvärr så gjorde min gamla utmattning och nuvarande postcovid sig påmind när det var så stort, rörigt och fullt med folk, Så jag var helt snurr i bollen när vi var klara med alla inköp. Tack och lov så är Calle min lugna stöttande klippa och ser på mig när jag tycker att det blir för jobbigt, så han hjälper mig så mycket han bara kan.
Hoppas du får en riktigt fin tisdag vännen! Vi väntar regn i eftermiddag, så jag tror att jag och Calle ska testa ett nytt Ticket To Ride som han har beställt hem från nätet. Kramar 💖💖💖
Heléna Aldhagen

#2 - - Linda :

Härlig dag med andra ord. Det var många år sedan jag var i Ullared senast och shoppade. Åh, vad kul. Grattis mormor! Massa stora kramar till dig finaste vännen ❤️❤️❤️

Svar: Tusen tack fina du! Det ska bli jätteroligt att bli mormor 🥰Massor av stora kramar tillbaka till dig finaste vännen ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#3 - - petra:

Alltså guuud så roligt grattis mormor:) jag blir farmor för andra gången i februari så kul för oss,vilken känsla. så fint hotellet är på ullared jag vill så gärna åka dit men sååå långt från oss,kram

Svar: Tusen tack fina du! Jag höll på att spricka av iver att berätta för dig att jag också ska bli mormor i februari när du skrev om ditt andra barnbarn, men nu kan jag ju berätta det! Mitt lilla barnbarn är beräknat till Alla Hjärtans Dag 🥰Det finns två hotellkroppar intill varandra i Ullared och det var första gången som vi bodde i den nybyggda delen. Om ni kommer iväg dit så be att få bo i det nybyggda hotellet. Vi åker aldrig ner dit bara för att handla utan tar det i samband med att vi har hyrt en stuga i närheten eller att vi prickar in ett besök där när vi är på road trip. Det ligger ju inte så långt ifrån dina svärföräldrars sommarstuga, så ni kanske kan passa på att ta en dagstur till Ullared när ni ändå bor i närheten. Det är en markant skillnad på pris på många saker i Ullared - dock inte allt, så det är bra om man har koll på vad saker kostar hemma eller på nätet innan man åker. Den modell på bh som jag föredrar kostar runt 350 kr här hemma och på Ullared runt 100 kr. Jag köpte 7 stycken nya nu och tjänade 1750 kr bara på att köpa bh där! Kramar 💖
Heléna Aldhagen

#4 - - sandra ledin:

Jätte grattis!!! Va underbart att de ska ha smått. Kan tänka mig att det varit svårt att inte säga något under den här tiden 😉

Ja Gekås kan man gå länge på. De har alltid något roligt att tjicka på. Kul att hotellet va bra. Bara synd med maten. Men tur att förrätterna va goa.

Ha en jätte fin lördag!!!

Svar: Tusen tack fina du! Det ska bli jätteroligt och det var minsann inte det lättaste att var tyst om det när man så gärna ville berätta det för hela världen 🥰Vi hittade massor av bra saker inne på Gekås och hotellet var riktigt bra. Jag blev ju i alla fall mätt på buffén även om jag tyckte att varmrätterna inte riktigt höll måttet 😁
Tack så mycket och jag hoppas du får en riktigt fin tisdag! Kramar 💖
Heléna Aldhagen

#5 - - Pauline:

kul! :D åh vad roligt, stort grattis :D

Svar: Tusen tack fina du! Kram 🥰💖
Heléna Aldhagen

#6 - - ❥ Thereselinneaaa:

Hotellfrukost är ju bland det bästa!
Och stort grattis till att du ska bli mormor! :)

Svar: Visst är det! Jag älskar hotellfrukost med ett stort utbud av god mat att välja mellan 😍Tusen tack fina du! Det ska bli jätteroligt! 🥰 Kram 💖
Heléna Aldhagen

#7 - - Thessresaa :

Grattis till mormorskapet! Det är verkligen livets höjdpunkt❤️

Svar: Tack så mycket! Ja, jag längtar 🥰🥰🥰 Kram 💖
Heléna Aldhagen

#8 - - Ulrika :

Grattis! Jag ska också bli mormor i Februari Grattis till oss båda! ❤️

Svar: Tack så mycket och stort grattis till dig också! Kram 💖
Heléna Aldhagen

#9 - - Tess:

Jag har varit i Ullared och de var så roligt där :) Mycket att fynda för bara 500kr ❤️ kraaaam ❤️❤️

Svar: Visst finns det massor av fina saker där till humana priser! Kramar fina du ❤️❤️❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#10 - - Jasmine:

Vilken fin hotellvistelse ni hade i Borås! Och vilket fint hotellrum i Ullared. Kul att ni hittade mycket att köpa med hem från Gekås.

Stort grattis till att du ska bli mormor! En så fin bild på din dotter med man.

(Sent) Svar: Stort tack för att du delar med dig av din upplevelse att leva med fysiska besvär och mediciner.

Kram

Svar: Ja, vi hade det jättebra i Borås och hotellrummet i Ullared var ju rätt så nybyggt och det kändes jättebra! Vi fyndade en massa fina saker på Gekås - alltid roligt när man hittar något när man är där 😁Tack så mycket! Jag ser jättemycket fram emot att bli mormor 🥰
Kramar 🤗❤️
Heléna Aldhagen

Till top