En ganska beige dag om man säger så…

Katterna, Serier, Sprängningen / Permalink / 11
Idag har jag haft en sådan där dag när nästan allt man gör och det som händer runt omkring en egentligen inte spelar så stor roll. Det blir inte en dag som man tänker tillbaka på och vill berätta för andra om.
 
Jag hade hur som helst en trevlig och avkopplad förmiddag här hemma med kattmys och besök av en hantverkare som borrade bort träskivorna i våra sovrum och fyllde mellanrummet mot ytterskivan i fönstret med isolering så vi ska slippa att frysa i väntan på våra nya fönster. När skivan var tillbaka satt så tackade hantverkaren för sig.
 
Sedan har jag roat mig med tvättstugan i några timmar och där hade det inte fixats någon ny dörrkarm än.
 
När tvätten var klar så följde jag med Calle till Ge för livet. Calle hade plockat ihop lite saker som han skulle skänka bort. Vi tog ett varv inne i butiken, men jag hittade inget roligt. Calle hittade en bok som han köpte.
 
Vi fortsatte sedan till Erikshjälpen och jag hittade ingenting där heller. Calle hittade ytterligare tre böcker som han köpte.
 
Vi hann även in på Hela människan innan de stängde och det var samma visa där. Jag hittade inget roligt alls. Inte Calle heller.
 
Jag var hungrig så Calle och jag åkte och hämtade pizza och tog med oss dem hem till Calle och det var de sämsta pizzor vi någonsin har ätit! Ingen smakupplevelse direkt... Blir aldrig mer pizza därifrån...
 
Vi tittade på det senaste avsnittet av Strandhotellet på Viaplay och sedan skjutsade Calle hem mig.
 
Nu sitter jag här och tittar på min nyisolerade träskiva och känner hur hemtrevligt det är... 
 
Ja, en riktigt beige dag... Jag hoppas morgondagen ska vara lite mer intressant och att jag får lite mer stimulerande innehåll i dagen. Kram 💖
#1 - - Jossu:

Vad tråkigt att du inte hittade något, och att pizzorna inte var goda. Men kattmys lät i alla fall trevligt. Att umgås med sina djur ger alltid glädje, även en beige dag.

Svar: Det var helt klart supermysigt att mysa med katterna och både Signe och Selma är otroligt kärleksfulla 😻😻 Jag har ju förmånen att ha två mycket kärleksfulla och sociala katter 🥰❤️
Heléna Aldhagen

#2 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Jag hittar inte heller alltid något på second hand, men det kan ändå vara kul att kika :)

Svar: Absolut! Vissa tillfällen så kommer man hem tomhänt och andra så hittar man en hel del 😁 Alltid roligt att strosa runt i jakten på något fint att köpa med sig hem 😁
Heléna Aldhagen

#3 - - Tess:

Synd gällande pizzorna hujjjaaa! Vill ni äta goda pizzor kom upp till Gällivare till pizzabagarn vi åt där igår jag och sambon - de var såååå goda ❤️😍 kram min fina vän

Svar: Ja, vi blev riktigt besvikna på pizzorna! Tack för tipset! Jag och Calle far ju rund i Sverige på våra road trips, så det är inte omöjligt att vi kommer upp till Gällivare också framöver och då vet vi vart vi ska köpa pizza 😍 Kram tillbaka till dig min fina vän ❤️
Heléna Aldhagen

#4 - - Linda :

Så är det ibland med sådana här dagar dom du har haft det idag. Men ändå skönt med sådana här dagar också. Massor av stora kramar till dig finaste vännen ❤️❤️❤️

Svar: Jag tror att det bra med beigea dagar för då uppskattar man de dagar som man får uppleva eller göra något annat mycket bättre 😍 Massor av stora kramar tillbaka till dig finaste vännen ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#5 - - Netti Starby:

Vad tråkigt att pizzan inte var god och så mysigt med kattmys. Vilken mysig dag du hade och ha en fin dag. Kramis <3

Svar: Ja, jag tror att pizzabagaren hade gett upp. Calle läste på dörren att pizzerian skulle byta ägare idag, så det var kanske sista dagen på jobbet och då spelar det tydligen ingen roll om pizzorna går att äta eller inte... Vi ska hålla oss till de pizzerior som vi vet har goda pizzor och inte testa nya så ofta tror jag, Kattmys kan förgylla den mörkaste dag så här njuter jag av varenda sekund som Selma och Signe vill mysa med mig 😻😻 Hoppas du får en riktigt fin fredag vännen! Kramar ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#6 - - allenheim.blogg.se:

Du har verkligen haft otur med pizzor nu! Tycker många verkar ha haft en lågenergivecka och sämre dagar och ork. Min teori är att det är fullmånen haha. Sån är jag. Nu hoppas jag att du får en superduperhärlig helg istället med massa god mat! 😍

Svar: Ja, det är lika bra att vi håller oss till de pizzerior som vi vet gör goda pizzor. Ja, den här veckan har varit allmänt seg och det skulle inte förvåna mig ett dugg om det orsakades av supermånen! Jag hade tänkt att fotografera den, men glömde bort och somnade... Tack så mycket fina du och jag hoppas att du också får det! Kramar ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#7 - - Emma:

Vad tråkigt med pizzorna, känns ju alltid lite bortkastat när det blir så... 🫤 jag älskar att gå på second hand, men hittar inte heller alltid något vettigt. Eller så blir man bara överväldigad av alla prylar och går därifrån, haha 😅
Kram!

Svar: Ja, vi blev väldigt besvikna. Vi ska hålla oss till de pizzerior som vi vet gör bra pizzor i fortsättningen. Visst är det roligt att gå på secondhand! Jag har fyndat mycket den vägen genom åren och brukar även skänka bort saker jag inte längre vill ha eller behöver. Tycker det är ett smart sätt att återanvända saker 😁 Hoppas du får en fin helg! Kramar ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#8 - - Casa Loda:

Det är ändå lite spännande med second hand, man vet aldrig vad man kan hitta. Den senaste tiden har jag mest lämnat in saker i samband med att vi flyttade men jag måste nog kolla in lite loppis snart. Tråkigt med pizzan, känner igen det där och man blir så besviken.
Hoppas du får en fin helg! Kram 🤗

Svar: Jag älskar att strosa runt på secondhand. Finns så mycket fint man kan hitta där och så brukar jag även skänka saker dit när jag inte behöver dem längre. Ja pizzan var en besvikelse, men då vet vi det till nästa gång att vi ska hålla oss till de pizzerior som vi vet gör goda pizzor.Tack så mycket och jag hoppas även du får det! Kramar 🤗❤️❤️
Heléna Aldhagen

#9 - - sandra ledin:

Lätt som en avslappnad dag, en sådan där dag man behöver fast man inte tänker på det. En tanknings dag som jag kallar det.

Va trist att du inte hittade något i butikerna. Kanske nästa gång 😉

Trist med pizzan att det inte va en upplevelse alls. Tråkigt nog så är det ju så att det är stor skillnad på pizzorna man hittar i en stad. Är samma här i nyköping. Det finns ställen man önskat att man aldrig besökt och så finns det favorit ställena.

Hoppas att du får en riktigt fin fredag 🌺 🤗

Svar: Ja, man behöver sådana dagar också för att uppskatta de dagar som är mer innehållsrika eller när det händer något speciellt som man tycker är roligt. Jag brukar alltid hitta något fin när jag går på secondhand, men igåre blev det inte så. Får hoppas på bättre tur nästa gång 😁Pizzorna var riktigt dåliga, så nästa gång går vi till en av pizzeriorna som vi vet gör bra pizzor,Tack så mycket fina du och jag hoppas att även du får det! Kramar 🤗🌺❤️
Heléna Aldhagen

#10 - - https://siliiins.blogg.se/:

Nej så tråkigt med dålig upplevelse av pizzorna…. :(

Svar: Ja, dit ska vi definitivt inte gå igen... Hoppas du får en fin helg! Kram 🤗❤️❤️
Heléna Aldhagen

#11 - - Lisa :

Vissa dagar är verkligen tråkiga. Tur att du och jag har våra kissar :) <3
Vi brukar också plocka ihop lite saker då och då och skänka till Stadsmissionen.
Jag har hittat en hel själv där som fina glas och så :)
Idag spöregnar det här, hoppas du har bättre väder. :)
Ha det fint kära du kram <3

Svar: Ja, det är det verkligen! Vad skulle vi göra utan dem! 😻😻😻😻Jag älskar att strosa runt på secondhand och fynda och när jag tröttnar på mina saker här hemma åker jag med dem till secondhand så någon annan kan få nytta av dem. 😁 Så roligt att du också har hittat fina saker där.
Vi har också spöregn. Jag har Signes veterinärfoder som ligger och väntar på mig på Ica för att hämtas ut, men jag drar mig för att gå ut. Kan nog inte vänta längre nu utan får se till att ta på mig regnjacka och ta med paraplyet och låta bli att tänka på att jag inte har någon lust 😁
Tack så mycket min kära vän och ha det fint du också! Kram ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

Till top