Äntligen lite fart på tanten

Efter en god natts sömn så kände jag mig äntligen lite piggare i morse. 
 
Signe har sovit intryckt mellan mig och väggen inatt. Hon spann av lycka när jag klappade henne tills jag somnade. Selma valde att lägga sig på mina fötter och sov där.
 
Dagens skörd av tomater på balkongen var inte så stor, men jag är glad så länge det finns några att skörda.
 
När jag skulle sätta mig vid datorn förut så var min stol redan upptagen och ni som också har katt förstår nog hur jag löste det... 
 
Jag gick så klart ut i hallen och hämtade pallen där att sitta på 😁
 
Selma verkade nöjd med mitt beslut 😻
 
Signe föredrog att ligga i sängen istället.
 
Jag har haft en lugn och avkopplad förmiddag och svarade på kommentarer på bloggen och godkände dem och sedan roade jag mig med att spela mahjong på datorn en stund innan Mattias skulle komma hem från jobbet.
 
Eftersom jag har känt mig piggare idag så gjorde jag hemlagat potatismos och kall fisksås till den sprödbakade fisken. Älskar hemlagat potatismos 😍
 
Efter att vi hade ätit så gick jag ner till vårt förråd och hämtade upp min stora resväska som Mikael ska låna av mig när han ska på arbetsresa nästa vecka. Då får jag hedersuppdraget att ta hand om hans katter Sixten och Saga när han är borta. Det är ju min Signe som är mamma till dem och Selma är deras syster 😻
 
Idag har de äntligen fixat dörrkarmen klart till tvättstugan så nu funkar taggen igen och ingen obehörig kommer in när man har bokat tvättstugan - så skönt!
 
Idag var det Calle som var trött istället men jag övertalade honom att göra en liten utflykt med mig. Vi tog bilen till Abborreberg och strosade genom skogen bort till Marby och följde sedan strandkanten tillbaka.
 
Så underbart att strosa där när solen sakta började gå ner och höra vågorna slå sakta upp mot land.
 
Både Calle och jag kände oss piggare efter promenaden. Vi såg ett stort rådjur på vägen framför oss, men jag hann inte med att fotografera - så stor och så vacker stod den still en stund och såg rakt mot oss innan den försvann in i skogen.
 
Vi gick upp på Abborrebergs veranda innan vi gick tillbaka till bilen.
 
Jag följde med Calle hem till honom en stund och tittade på ännu ett avsnitt av The White Queen på TV4Play innan Calle skjutsade hem mig. Nu har jag två tjejer här som tycker att vi ska lägga oss, så jag ska nog krypa ner snart.
 
Imorgon ska jag på personalfest så det är bäst att jag ser till att vara utvilad. 

Hoppas ni alla har haft en fin dag och får en fin dag i morgon! Kram 💖
#1 - - petra:

Så skönt ni fick till en promenad även om det var calles tur att bli trött:) så fint vid vattnet och man ångra sällan en sådan vacker promenad,kramar

Svar: Det var jättemysigt att strosa runt där och vi kikade runt i ett bostadsområde som ligger precis utanför skogskanten på en massa nya hus som de har byggt där. Jag älskar att promenera utmed vattnet - så rogivande! Kramar 🤗❤️❤️
Heléna Aldhagen

#2 - - Emma Ek:

Vad skönt att du är piggare idag, sömnen gör ju så enormt mycket för välbefinnandet!
Härligt med en liten utflykt på det också. 💖
Håller med om hemlagat potatismos - Till panerad fisk dessutom, såå gott!! Nu blev jag lite inspirerad till att göra fisk och potatismos till lunch nästa vecka.. haha.
Ha en fin dag, kram!

Svar: Ja, sömnen är otroligt viktig för att man ska fungera som man ska. Svårt med koncentrationen de dagar som jag inte har sovit så bra. Blir fumlig och går in i saker - nästan som om jag vore onykter 😁Utflykten var supermysig och vi klarade oss från myggor den här gången!!! Fast det var väl bara för att jag hade kommit ihåg att dra på mig mina vandringsbyxor 😂Visst är det gott med fisk och potatismos - lite vardagslyx över det faktiskt 🤩
Tack så mycket fina du och jag önskar dig detsamma! Kramar 🤗❤️❤️
Heléna Aldhagen

#3 - - Blondina:

Gud så skönt att få sova ut så där ordentligt. Jag sov för länge idag men det var sååå skönt ❤️❤️ Jag vart så peppad att gå ut på en promenad med hundarna :) Inte hänt på väldigt länge. Kraaam min fina vän ❤️❤️

Svar: Ja, det är verkligen skönt att få vakna och känna att man har sovit klart 😁Så härligt vännen - underbart när man känner sig peppad! Kraaaam tillbaka fina vännen ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

#4 - - Lisa :

Haha ja jag känner verkligen igen mig. Om en katt tagit ens plats flyttar man inte på den utan man flyttar på sig själv <3
Vad gosigt med kissen bredvid dig .
Vilka vackra bilder från er utflykt. :)
Ha det så trevligt på personalfesten :)
Kram <3

Svar: Exakt! Kissarna kommer först 😻😻 Ja, det var riktigt mysigt med min Signe intill mig hela natten.Tack! Vi hade jättemysigt när vi gick där och filosoferade om allt mellan himmel och jord. Så skönt att komma ut i naturen 😍
Tack så mycket! Jag har en tröttdag idag, men ska försöka göra det bästa av det i alla fall 😁❤️
Hoppas du får en riktigt fin fortsättning på kvällen kära du! Kramar 🤗❤️❤️
Heléna Aldhagen

#5 - - sandra ledin:

Men jösses va tomater dina plantor fick. Super kul 🤩

Hihihi vilken smart lösning när hon tagit datastolen för dig.

Skönt med ordentligt med sömn. Jag hamnar alltid runt 7 h sömn då jag har svårt att somna om nätterna pga kroniska värken i fötterna. Men va va bilden med 90 på för något?

Va skönt med en uppiggande promenad och va fint det va där. Rådjur som är så fina. Är synd att de är så snabba så man sällan får med dem på bild bara. Men kul att ni fick beskåda en under promenaden.

Hoppas att personalfesten va riktigt rolig. 🤗🌺💜

Svar: Ja, det har blivit en hel del med tomater på plantorna 😍Vad gör man inte för sina små katter 😁😻
Så ledsamt med din kroniska värk i fötterna. Kan du inte få någon hjälp mot det? Jag har fått en medicin utskriven av min läkare som är mot min kroniska värk så jag kan sova på nätterna. Det som står 90 på bilden är från min Fit bit app som är kopplad till mitt aktivitetsarmband. Den registrerar kvalitén på sömnen och har man 90 poäng eller mer så räknas sömnen som utmärkt - det vill säga att man har en bra balans mellan lätt sömn, djup sömn och rem sömn (då man drömmer). Så länge man har mer än 80 sömnpoäng så sover man bra.
Det var jätteskönt med promenaden och jag blev så glad över att vi såg det stora vackra rådjuret!
Personalfesten var trevlig och vi fick god mat.
Hoppas du får en riktigt fin fredag vännen! Kramar 🤗❤️❤️
Heléna Aldhagen

#6 - - Enna:

Härligt med en liten "spontan! utflykt :)

Svar: Ja, det var riktigt mysigt! Kram 🤗❤️
Heléna Aldhagen

#7 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Det är så viktigt att få möjlighet att sova ut ordentligt :)

Svar: Visst är det! Sömnen betyder oerhört mycket för hur man fungerar som helhet 🤗
Heléna Aldhagen

#8 - - Kort:

Jag ser att några av de kommentarer jag skrev inte kommit med.. Tekniken krånglar ibland på Blogg.se. Älskar din två godingar som visar att så här sover man bäst ❤️ Jättefina blommor du har och de sprider sådan glädje för var blomma som slår ut.. Nu blev jag sugen på sprödbakad torsk och hemgjort mos och egenlagad kall sås ❤️ Kramar till dig min fina vän ❤️

Svar: Kommentarerna har kommit med - bara jag som inte har kommit ifatt med att svara och godkänna än ❤️Katter har verkligen en förmåga att kunna koppla av och sova precis vart som helst och hur som helst! Måste vara skönt att vara katt 🥰😻 Tack! Jag älskar att pyssla med mina blommor och blir lika glad för varje blomknopp som slår ut 🥰🌺 Visst är det gott med sprödbakad torsk, hemlagat mos och kall sås! 😍😍😍 Kramar tillbaka till dig fina vännen ❤️❤️❤️
Heléna Aldhagen

Till top