En lugn och behaglig torsdag

Blommor och blad, Böcker, Katterna / Permalink / 11
Redan imorse bestämde jag mig för att jag skulle unna mig en dag med må bra saker. Bara att se att min favorit hibiskus i köket hade slagit ut i blom fick mig att le stort.
 
Ute på balkongen har min Lönnbegonia blivit så stor att jag inte vet vart jag ska få plats med den inne i lägenheten. Det ska bara bli 4 grader varmt inatt, så snart får jag nog ställa in blommor på natten. Vi har ju inglasad balkong och det skyddar ju lite än så länge, men det är ju trots allt höst 🍂 
 
Under eftermiddagen har jag fortsatt med mitt pussel och katterna har hållit mig sällskap. 
 
Signe kom upp till mig i soffan och somnade.
 
Selma och Signe passade på att njuta av solen på balkongen när jag fixade middag till mig och Mattias.
 
Efter maten så lade jag och Selma oss i varsin ände av soffan. Jag hade tänkt att fortsätta med boken jag började med för ett tag sedan, men den blev så spännande så jag fastnade i soffan och har läst ut den. En riktigt bra bok som jag kan rekommendera!
 
Att läsa är tyvärr väldigt påfrestande för min postcovid hjärna så nu har jag en elak huvudvärk som jag precis har försökt skrämma bort med lite medicin. Orkar nog inte svara på så många kommentarer ikväll, men ska försöka svara ikapp imorgon.
 
Jag hoppas ni alla får en fin fortsättning på kvällen 💕 Kram 💕
#1 - - Ditte:

God kväll! Tyvärr hopplöst att kommentera via datorn😢😢😢Begriper inte varför. Vad skönt med en hemmadag och just för dig. Så vacker hibiskus. Har en liknande men tyvärr blommar de ju bara en eller ett par dagar.
Tack för boktips.En bok jag inte kände till. Lyssnar nu på Niklas Strömstedt i ”Om Niklas Strömstedt” där han själv berättar. Riktigt intressant och boken tar upp mycket.
Önskar dig en fin helg.
Varm kram

Svar: Men så trist att det ska krångla igen! Förstår inte hur svårt det ska behöva vara för Blogg.se att få ordning på sajten!Visst är hibiskusen vacker! Just den här brukar hålla i sig i 2-3 dagar innan den vissnar ihop, men några av mina andra lite vanligare hibiskusar står sig oftast inte mer än 1-2 dagar innan de sluts igen. Är dock tacksam för de blommor som kommer 🌺🌺🌺 Boken är lättläst och har både humor och spänning så den är svår att lägga ifrån sig. Det låter som att den boken skulle kunna vara något för mig också - gillar bäst när de själva berättar om sina liv och inte när någon annan gör det åt dem.
Tack så mycket och jag önskar dig detsamma!
Varm kram 🤗🩷🩷🩷
Heléna

#2 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Vilken fin lönnbegonia du har :)

Svar: Tack så mycket! Det är så roligt att den trivs så bra hos mig. Jag fick den som en liten stickling för några år sedan och nu är den enorm 😁 Hoppas du får en fin helg! Kram 🤗🩷🩷🩷
Heléna

#3 - - Pauline Hurtig:

vad fint! :)

jobbigt att du får huvudvärk av att läsa :(

Svar: Ja, men det var helt klart värt det för att kunna läsa färdigt boken.Hoppas du och hela familjen får en jättefin och mysig helg tillsammans och stort grattis igen till söta Vendela! Kramar 🤗🩷🩷🩷
Heléna

#4 - - Linda :

Det var en bra torsdag du hade. Hoppas att huvudvärken gav med sig. Ha en bra fredag och en trevlig helg. Massor av stora kramar till dig finaste vännen ❤️❤️❤️

Svar: Tack så mycket! Huvudvärken försvann när värktabletten hade gjort sitt tack och lov.Tack så mycket och detsamma önskar jag dig! Massor av stora kramar tillbaka till dig finaste vännen 🤗🩷🩷🩷
Heléna

#5 - - Tess:

Förstår att de kan vara jobbigt att läsa när pos coviden spökar fina du. Jag själv har många olika typer av poscovid, de är inget att leka med direkt. Och de är så många som inte förstår en liksom Kram fina du ❤️❤️❤️

Svar: Tråkigt att du också har besvär efter att du hade covid-19. Helt sjukt så mycket ett elakt virus kan ställa till med under så lång tid efter den akuta infektionen. Hoppas du får en fin helg vännen! Kram tillbaka fina du 🤗🩷🩷🩷
Heléna

#6 - - Izabelle:

Jag har samma problem med läsning. Jättetråkigt, men så glad man blir när man tagit sig igenom en bok! 😊Kram

Svar: Så tråkigt att du också har det 🩷 Jag blev verkligen lycklig som ett litet barn när jag hade läst klart boken - en seger mot huvudet 😍 Hoppas du får en riktigt fin helg! Kramar 🤗🩷🩷🩷
Heléna

#7 - - Netti Starby:

Vad mysigt du har haft det med katterna och så jobbigt med huvudvärken. Hoppas att det går över och ha en fortsatt fin dag. Kramis <3

Svar: Tack så mycket fina du! Idag är huvudvärken borta tack och lov! Önskar även dig en fin fortsättning på dagen! Kramar 🤗🩷🩷🩷
Heléna

#8 - - Henrik Olsson:

Sv: Hoppas att du också får en trevlig kväll :)

Svar: Tack så mycket! 🤗
Heléna

#9 - - Kort:

Så vacker din Lönnbegonia är och hibiskusarna.. Så mysigt att slumra bort efter en god bok och i en katts värme 💗 Dina söta kissar ser så harmoniska ut var de än sitter eller ligger 💗 Den där boken borde jag läsa, mitt namn på bloggen beror på att jag är bara 1,58 cm kort, mina grabbar jag jobbade med i nian var några upp mot 1,85 . Har själv en lång man så vi ser väl ut som den gamla serien jag aldig sett "fyrtornet och släpvagnen" när vi är ute och handlar 🤣 Ha en bästa helg nu i regnet..

Svar: Tack! Idag upptäckte jag massor av blomknoppar i lönnbegonian, så snart är den full av rosa blommor. Selma och Signe är två riktiga livsnjutare som är trygga här hemma och kan sova precis vart som helst och hur som helst verkar det som. Aha - då förstår jag vart ditt bloggnamn kommer ifrån! Hoppas du får en riktigt fin helg! Här har vi härligt solsken, men det blåser något alldeles förskräckligt. Stor kram kära vännen ❤️❤️❤️
Heléna

#10 - - Casa Loda:

Blir sugen att skaffa en hibiskus när jag ser dina blomma så fint 🌺
Kanske ska läsa boken den boken, har inte hört talas om den tidigare. 🤗😍

Svar: Ja gör det! Hibiskusar är väldigt tacksamma och blommar ofta med stora blommor bara de får tillräckligt med vatten under sommarhalvåret och lite mer sparsamt under vintern. Mina brukar blomma långt in i december. Jag kan verkligen rekommendera boken. Kramar och ha en riktigt fin helg 🤗🌺💖
Heléna

#11 - - Jasmine:

Jag blir glad av att läsa dina ord och din positiva inställning till tillvaron.
Tack för boktips!

(Sent) Svar: Tack för din varma kommentar.

Kram

Svar: Så härligt 🥰Kram 🤗❤️❤️❤️
Heléna

Till top